ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
- A Szolgáltató adatai
Neve: TÓ HOTEL Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített neve: TÓ HOTEL Kft.
Székhelye: 1185 Budapest, Rimaszombat utca 11.
Szálloda címe: 2653 Bánk, Petőfi utca 73.
Cégjegyzékszáma: 01-09-865933
Adószáma: 13645089-2-43
- Általános szabályok
2.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
- Szerződő fél
3.1. A szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek.)
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
- A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
4.1. A Vendég írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik. A foglalásokat azok beérkezési sorrendjében fogadja el és igazolja vissza a Szolgáltató.
4.2. A Szerződés a Vendég írásban leadott foglalásának és kizárólag a Szolgáltató által írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
4.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.3.1. Abban az esetben, ha a vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, akkor is köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a szolgáltató részére megfizetni, a szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A vendég által a határozott időtartam lejárta előtt elhagyott szobát a szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.3.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4.4. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
- Lemondási feltételek
5.1. A vendég (megrendelő) foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a szálloda felé az érkezés előtti 14. napig.
Fizetendő lemondási díj:
- érkezés előtt 14-8 nappal a foglalás értékének 25%-a,
- érkezés előtt 7-3 nappal a foglalás értékének 50%-a,
- érkezés előtt 2-0 nappal a foglalás értékének 100%-a fizetendő.
5.2. Foglaló:
100% foglalót kérünk az alábbi esetekben:
- 3 éjszakát meghaladó foglalás esetén,
- 200.000 Ft-ot meghaladó foglalás esetén.
100% foglalót kérünk az alábbi esetekben:
- kiemelt ünnepi időszakokban.
A foglaló befizetése után kötbérmentes lemondás nem lehetséges.
- Lemondási feltételek foglaló fizetése esetén:
- érkezés előtt több, mint 15 nappal a foglaló értékének 100%-áról keretösszeges utalványt állítunk ki,
- érkezés előtt 14-8 nappal a foglaló értékének 75%-áról keretösszeges utalványt állítunk ki,
- érkezés előtt 7-3 nappal a foglaló értékének 50%-áról keretösszeges utalványt állítunk ki,
- érkezés előtt 2-0 nappal a foglaló értékéből nem térítünk vissza
A foglaló befizetése után kötbérmentes lemondás nem lehetséges.
5.3. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
5.4. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 14:00 óráig nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, de legalább egy napi szállásdíjat kötbérként érvényesít. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 11:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik
5.5. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a speciális kondíciókhoz kötött termékei – így például akciós ajánlatai – foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén a fentiektől eltérő egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapítson meg.
- Árak
6.1. A szálloda szobaárai a szálloda recepcióján, szálloda honlapján kerülnek kifüggesztésre, valamint azokról külön kérésre a recepción is felvilágosítás kapható (telefonon, személyesen).
Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken (étterem, wellness, szálloda honlapja) állnak rendelkezésre.
6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon megváltoztatni.
6.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, jogszabály által meghatározott mértékét. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA), jogszabály módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés nélkül, áthárítsa a Szerződő félre a Vendégre.
6.4. A szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is meghatározni.
6.5 A szállásdíjat (100%) legkésőbb az érkezés napján meg kell fizetni.
6.6. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.towellnesshotel.hu internetes oldalon kerülnek meghirdetésre.
- Családi kedvezmények
7.1. A szolgáltató azon vendégei részére, akik gyermekkel (0-12 éves korig) érkeznek, kedvezményeket biztosít. A kedvezmény mértéke a szálloda honlapján kerül meghirdetésre.
7.2. A kedvezmények kizárólag a szülőkkel (nagyszülőkkel) együtt utazó gyermekekre érvényesek, a szülőkkel egy szobában alváskor. Diákcsoportokra nem vonatkoznak.
- Fizetés módja, garancia
8.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart igényt, de egyedi megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is.
8.2. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására:
- a) kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártyán zárolásra kerül,
- b) kérheti előleg megfizetését a díj egy részére vagy annak teljes összegére
8.3. A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF-ban, és/vagy bármely olyan pénznemben, melyet a Szolgáltató elfogadásra meghirdet. Az átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben az MNB a Vendég érkezési napján érvényes hivatalos deviza árfolyamán történik.
- b) a Szolgáltató elfogad készpénzkímélő fizetési eszközöket (hitelkártya, utazási csekk, továbbá külön szerződés alapján, kupon, voucher, stb.), melyek mindenkori aktuális listáját kívánságra a Szerződő fél rendelkezésére bocsátja.
8.4. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet terheli.
8.5 Szolgáltató a vendég a szálloda vendéglátó egységeiben történő fogyasztását a szobaszámlájára terheli vagy a vendég kifizetheti a vendéglátó egységben készpénzben.
- A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
9.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11.00 óráig köteles elhagyni (Check out). 11:00 óra után szobahosszabbítási díjat számolunk fel. Szállodánkban lehetőség van arra, hogy az elutazás napján tovább maradjon, mint reggel 10:00 óra – ez foglaltságunk függvényében előre egyeztetett módon a recepción kérhető külön díjfizetés ellenében (late check out – késői távozás).
9.2. A Vendég megérkezésekor személyazonosságát a törvényes előírásoknak megfelelően a szoba és Apartmanház elfoglalása előtt igazolni köteles. A kitöltött és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Vendég a Tó Wellness Hotel Általános Szerződési Feltételeit valamint a területi házirendeket (wellness, étterem, játszószoba) elfogadja, és azokat köteles betartani.
Recepció nyitvatartása: 07:00-22:00-ig.
9.3 A szálloda fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad.
9.4 Parkolás : A szálloda utcai parkolója ingyenes. A Szolgáltató parkolójában lévő gépjárműben hagyott értéktárgyakért, a gépkocsiban keletkezett károkért felelőséget nem vállal.
- Háziállatok
A Szolgáltató szálláshelyére a szállodai szobákba higiéniai okokból háziállat nem vihető be, az Apartmanházakba a Vendég felügyeletével kutya tartható – a Vendég teljes körűen felelős a háziállat által okozott károkért.
- A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
11.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a) a vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szobát, illetve a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok biztosítására szolgáló helyiségeket,
- b) a vendég a szálloda házrendjét megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba,
- c) a vendég nem tartja be a szálloda biztonsági szabályzatát – pl.: tiltott helyen dohányzik.
- d) a vendég a szálloda alkalmazottaival, vagy vendégeivel kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít,
- e) a vendég fertőző, vagy olyan betegségben szenved, amely zavarja a többi vendég nyugalmát.
- f) a szerződő fél vagy a vendég a szolgáltató által igényelt fizetési garancia vállalási kötelezettségét a szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
(f) Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis maior” miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
11.2. A vendég a szálloda összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
- Elhelyezési garancia
12.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
12.2. A Szolgáltató köteles:
- a) a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli
- b) térítésmentesen egyszeri alkalommal telefonálási lehetőséget biztosít a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére
- c) ingyenes transzfert biztosít a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez.
12.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel nem élhet.
- A vendég betegsége, halála
13.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel azzal, hogy a felajánlott és elfogadott orvosi segítség költségei a vendéget terhelik. Amennyiben az orvos fertőző betegséget állapít meg, a Szolgáltató jogosult a további szolgáltatás megtagadására. Az idő előtti szálloda elhagyás miatt keletkezett többletköltség a vendéget terheli.
13.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről, az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében. Amennyiben a szolgáltatást a Szerződő előre kifizette a vendég elhalálozását a szolgáltató a szerződés időtartama lejárta előtti távozásnak tekinti és ebben az esetben a szerződéses időtartam fennmaradó részére eső díjtételt nem áll módjában a törvényes örökös, vagy örökösök részére visszatéríteni.
- A Szerződő fél jogai
14.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
14.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
14.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
- A Szerződő fél kötelezettségei
15.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott módon és időpontig a Szolgáltató részére kiegyenlíteni.
15.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
15.3. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységeibe, szobákba és a teraszokra sem.
15.4. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében
a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a szállodaszobáiban, éttermében, közösségi területein a magyar jogszabályok értelmében dohányozni a dohányzásra kijelölt helyen kívül tilos! A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a szálloda elhelyezte. A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a
jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
15.5. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a szálloda közös használatú
területein (kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a szállodához közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek.
15.6. Elutazáskor a Vendég köteles a szobakártyákat a recepción leadni. Ennek
elmulasztása, illetve a kártya elvesztése vagy megsemmisülése esetén a Szolgáltató
jogosult az adott kártya után kártérítési díjat felszámítani, melyet a Vendég távozáskor
köteles megfizetni. A szobakártyákat a Vendég az elutazásának napján 10 óráig használhatja fel a szobájába való bejutásra. A szobakártya ezen időpontot követően –kivéve, ha a Vendég a Szolgáltatóval megállapodott a tartózkodás meghosszabbításáról – érvényességét veszti.
- A Szerződő fél kártérítési felelőssége
16.1. A vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a szolgáltató, vagy harmadik személy elszenved a vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak.
16.2. A vendég kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni.
- A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.
- A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
- a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerint teljesíteni
- a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni
- A Szolgáltató kártérítési felelőssége
19.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
19.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.
19.3.A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
19.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
19.5. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a megszálló Vendég dolgainak elveszése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.
19.6. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítási kötelezettség a Vendéget terheli. A szolgáltató kártérítési felelősségének mértéke a szerződés szerinti napi szobaár összegének legfeljebb tízszerese.
19.7. A szolgáltató felelőssége nem terjed ki a szerződő fél csomagjaira és azok tartalmára érkezés és elutazás alkalmával, ki és berakodáskor, továbbá a szobába és onnan történő szállítás során.
19.8 A szolgáltató felelőssége nem terjed ki a honlapon és egyéb más internetes felületen történő elírásokért, minden esetben a kiküldött ajánlat az irányadó.
- Titoktartás
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően eljárni.
- Vis major
Azon ok, vagy körülmény (például: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ez által okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
- A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
23. Bármilyen vitás kérdés esetében a válaszadási határidő 90 nap.